L-am intrebat cum se produc vindecarile, ce se intampla cand cineva vine la el.
”Eu, omul, nu ma gandesc ca as avea ceva de facut, eu ma deschid si 
las Sfantul Duh sa curga prin mine. Nu intreb niciodata omul de ce a 
venit la mine, ce problema are, ii simt doar sufletul cat de greu ii 
este, si apoi ma rog. Atat fac – ma rog impreuna cu el. Si ii spun ca 
este o mare bucurie atunci cand doi se strang in numele Lui, ca atunci 
si El este cu noi. Pentru mine este o binecuvantare cand cineva imi 
deschide usa chiliei. Eu nu privesc omul intrand la mine, ci pe Dumnezeu
 in om patrunzand in chilie.
La sfarsit simt cum omul este mai usor, mai senin. Eu nu trebuie sa 
stiu ce greutate purta el – Dumnezeu stie – imi pastrez doar sufletul 
deschis si ma rog din toata inima mea. Deci totul este rugaciunea 
noastra catre Dumnezeu, uneori ii tin mainile in ale mele, alteori le 
pun pe crestetul capului. Uneori simt ca este nevoie sa mai vina, 
alteori stiu ca lucrarea s-a facut. Si miracolul pentru mine nu il 
numesc vindecare, il numesc trezirea omului in Dumnezeu.”
L-am intrebat de ce intr-o multime agitata, tensionata, nervoasa imi era mai greu sa ma rog si mi-a raspuns :
“Atat timp cat il privesti pe Dumnezeu ca fiind in afara ta, o sa si 
gasesti motive tot in afara ta. Cauza nu sunt cei din jur, ci cum il 
privesti tu pe Dumnezeu. Daca ai credinta nestramutata ca El este in 
tine, realizezi ca nimeni nu poate sta intre tine si Dumnezeu. Ca sa te 
rogi cobori in tine, inchizi ochii si in inima ta o sa gasesti linistea.
 Acolo te asteapta Dumnezeu. Mintea este prima care, fie se deschide si 
prin gandurile tale IL lasa pe Elsa se manifeste in tine, sau tot mintea
 este cea care te impiedica. Mintea tese labirinturi si uneori se pierde
 in propria ei tesatura. Daca lasi iubirea din inima ta sa iti scalde 
mintea, o sa vezi cum gandurile tale isi gasesc singure drumul catre 
Cer.”
L-am intrebat de ce se agitau, se luptau oamenii ca sa ajunga sa ia Lumina:
”Te lupti sa ajungi mai aproape de Dumnezeu cand ai o teama in tine, o
 neliniste, o indoiala in ceea ce priveste relatia ta cu Dumnezeu. 
Atunci intotdeauna gasesti ca mai ai ceva de facut, nu ai facut destul, 
mai exista inca si acel ceva o sa iti aduca apropierea si cauti si cauti
 neincetat. Dar daca te opresti din zbucium, din framantare, din 
cautare, iti dai voie sa il descoperi in tine. Poti trai o intreaga 
viata preocupat sa il cauti in afara ta, dar nu cauti unde trebuie. 
Lupta exterioara este un semn al luptei din sufletul acelor oameni, 
aspiratia lor, nazuinta lor, cautarea lor, si acela e modul in care o 
reflecta.”
L-am intrebat cum dupa ore petrecute in picioare, intr-o pozitie in 
care nu puteai nici sa te intorci, el nu dadea nici un semn de oboseala 
si nu numai aceasta, in jurul lui oamenii erau foarte linistiti, calmi. 
Raspandea o vibratie de pace in jur care linstea multimea.
“Oboseala vine din lupta fiintei cu viata. Cand te opui vietii, 
judecand, criticand, maniindu-te, pierzi viata din tine si obosesti, si 
este si normal pentru ca mergi contra curentului. Iubirea este curgerea 
vietii. Pacea, linistea, se obtin cand lasi viata sa curga prin tine si 
nu mai opui rezistenta la ceva”.
Si m-a intrebat: ”ai obosit vreodata in timp ce te bucurai, in timp 
ce iubeai, in timp ce te rugai? Atunci te lasai purtata de curgerea 
vietii, nu opuneai rezistenta. Atunci te deschideai prin inima. Obosesti
 cand cauti cu mintea, inima nu te oboseste vreodata. Si mintea cauta 
neincetat, mereu gaseste altceva de care sa se agate, dar in esenta 
mintea isi cauta linistea.
Deci lupta nu este intre noi si cei din jur, sau intamplarile din 
viata, ci este intre noi si noi, acea lupta interioara este cea care 
epuizeaza.”
L-am intrebat cum poti sa iesi din aceasta zbatere, pendulare:
“Nu trebuie sa te zbati ca sa iesi, pentru ca te afunzi si mai rau. 
Si vine o vreme cand intelegi ca nu e necesar sa te zbati, ca totul se 
intampla de la sine, intelegi ca viata curge lin, nu este o stradanie. 
Lupta are loc pana cand se coboara aceasta intelegere, aceasta pace. Nu 
fugi dupa Dumnezeu, stai linistit si lasa-l sa se exprime prin tine”.
L-am intrebat cum a ajuns el la aceasta stare de pace, in opinia mea 
de iluminare, si mi-a spus ca s-a rugat catre Dumnezeu sa il lumineze ca
 sa poata darui la cei din jur, dintr-o credinta ferma ca cererea sa 
este auzita si indeplinita, si apoi s-a lasat purtat de valurile vietii,
 s-a deschis si i-au venit rugaciunile pe care le simtea cu sufletul. Nu
 s-a indoit nici un moment si rugamintea sa la Dumnezeu era sa ii dea 
acest har de a darui atat timp cat traieste pe acest pamant. Acesta 
considera ca fiind cea mai mare binecuvantare, bogatia inimii.
I-am spus ca in opinia mea biserica s-a indepartat de credinciosi, a 
pierdut legatura, si intr-un fel a interupt legatura intre Cer si 
Pamant, in conditiile in care ei aveau puterea sa o consolideze.
“Biserica este o institutie alcatuita tot din oameni. Si omul s-a 
indepartat de aproapele sau. Si aceasta din teama. Teama de a nu se 
pierde invataturile, de a le pastra nealterate, din frica aceasta si-au 
concentrat atentia doar pe invatatura si au uitat de ce este mai 
important: cei carora li s-a adresat Christos prin invataturile sale. 
Iisus nu a vorbit ascuns, doar Apostolilor, el a iesit in lume. Dar si 
in Biserica sunt oameni si oameni.
Ce poti face tu ca om este sa studiezi Cuvantul Intemeietorului, sa 
il simti, sa citesti si sa alegi acele rugaciuni pe care le simti cu 
Sufletul, pentru ca daca doar le rostesti fara suflet, ele sunt doar 
sunete goale. Prin rugaciune omul se inalta prin Cuvant care este fapta,
 prin gand si prin traire. Acestea trei trebuie sa mearga impreuna ca sa
 te inalte. Nu e datoria noastra sa ii judecam pe semenii nostri, asa 
scrie si in carti, sa nu judecam, noi folosim piatra de temelie, 
invatatura – si ne gasim singuri calea prin care vorbim cu Dumnezeu.”
Mi-a spus ca este foarte important sa ascult tacerea.
”Cauta tacerea, nu urmari sirul cuvintelor mele, asculta-l pe Dumnezeu in tacerea mea.”
Si de cate ori se oprea din vorbit, stateam cu ochii inchisi si 
auzeam, simteam sunetul unui falfait de aripi, si vedeam ca un glob 
imens de lumina deasupra capului lui.
Aceasta fiinta se adresa cu un respect deosebit pentru toti cei din 
jur, cu veneratie, l-am intrebat ce simte el cand vorbeste cu un om:
“Eu cand vorbesc cu un om, il privesc pe Sfantul Duh in el. Sa fii 
lipsit de respect la adresa unui om este ca si cum ai fi lipsit de 
respect in fata tronului lui Dumnezeu. Nu e suficient sa il vezi pe 
Dumnezeu intr-un inger sau in Fiul Sau, uita-te in jur si descopera-l 
aici.
Rosteste fiecare cuvant cu respect, rar, nu te grabi sa vorbesti. 
Cuvintele sunt alcatuite din Duhul Sfant, si cand vorbesti cu un om, 
vorbeste rar si cu respect, stiind ca in acel moment Duhul Sfat se 
manifesta prin tine in lume. Lasa ca fiecare cuvant sa vina din sufletul
 tau, simte-l inainte sa il rostesti, doar asa el va atinge sufletul 
celui caruia i te adresezi. Ceea ce spui tu daca este lipsit de lumina 
sufletului tau va trece intr-un cotlon al mintii, si mintea va uita, 
daca ceea ce rostesti vine din suflet, acel om va pastra in sufletul lui
 nu ceea ce eu sau tu am rostit, ci amintirea bucuriei sufletului lui.”
La plecare doream din suflet sa ii daruiesc ceva, nu stiam ce, ma 
framantam, si mi-a raspuns la intrebarea mea nespusa spunandu-mi sa fac 
asupra lui semnul crucii si sa il binecuvantez. Ma gandeam cum pot eu, 
omul, sa fac acest gest asupra lui aflat parca in aceasta lume, dar 
neapartinand ei si mi-a explicat:
”cand faci ceva cu toata inima lasi puterea celesta a Sfantului Duh 
sa coboare prin tine, omul nu binecuvanteaza cu puterea omului, ci cu 
cea a Duhului si in fata Sa toti suntem egali.”
Fiintele iluminate pasesc printre noi, nestiuti, simpli, se simte 
doar adierea lumilor celeste la trecerea lor prin viata noastra.
Sursa:  
Fericirile
Întru Împărăţia Ta când vei veni, pomeneşte-ne pe noi, Doamne.
Fericiţi cei săraci cu duhul, că a acelora este Împărăţia Cerurilor.
Fericiţi cei ce plâng, că aceia se vor mângâia.
Fericiţi cei blânzi, că aceia vor moşteni pământul.
Fericiţi cei ce flămânzesc şi însetează de dreptate, că aceia se vor sătura.
Fericiţi cei milostivi, că aceia se vor milui.
Fericiţi cei curaţi cu inima, ca aceia vor vedea pe Dumnezeu.
Fericiţi făcătorii de pace, ca aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema.
Fericiţi cei prigoniţi pentru dreptate, ca a lor este împărăţia cerurilor.
Fericiţi veţi fi voi când va vor ocărî şi va vor prigoni şi vor zice tot cuvântul rău împotriva voastră, minţind din pricina Mea. Bucuraţi-vă şi vă veseliţi, că plata voastră multă este în ceruri. (Matei 5:2-12; Cf. Luca 6:20-26)
Slavă Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh, şi acum şi pururea şi în vecii vecilor, amin.
 „Până nu recunoaştem că avem îndoită fire şi îndoită viaţă: una pământească şi alta cerească fără de sfârşit şi începând de aici, până atunci tot pe afară ne ţinem de rostul la care vrea Dumnezeu să ne ridice. Trebuie să ştim toţi supuşii Împărăţiei că suntem făpturi cereşti, trimise vremelnic în corturi pământeşti spre o mare probă şi anume: să vedem şi să se vadă încotro înclinăm cu inima şi min...tea, şi înspre ce înclinăm aceea să avem pentru totdeauna. Dacă năzuim spre Dumnezeu, pe El îl moştenim şi viaţa veşnică; iar dacă înclinăm spre firea pieritoare, vom pieri de la faţa lui Dumnezeu şi cu cel rău vom petrece fără de sfârşit. Căci noi suntem pieritori cu firea pământească, dar nemuritori cu firea cerească; veşnicia noastră însă de noi atârnă unde s-o petrecem.” 
Sursa: Ieromonah Arsenie Boca



Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu